Wybór tematyki badania
Aby badanie dobrze spełniło swój główny cel - wspierało proces zarządzania firmą - należy określić zakres potrzebnych Państwu informacji oraz dobrać odpowiednie narzędzia badawcze. Pomogą w tym Państwu nasi konsultanci.
Gdy badanie realizowane jest po raz pierwszy lub jego wyniki mają służyć cyklicznej diagnozie ogólnej sytuacji, zwykle najlepszym wyborem jest badanie satysfakcji z pracy.
Dla firm poszukujących wiedzy w konkretnym zakresie przygotowaliśmy wachlarz narzędzi ukierunkowanych tematycznie.
Klienci, których potrzeby wykraczają poza standardowe narzędzia mogą skorzystać z modułu badań zindywidualizowanych. Opcja ta pozwala zaprojektować własne badanie z dostępnych modułów tematycznych.
Ustalanie metryczki i pytań dodatkowych
Dla każdego z realizowanych badań opracowujemy indywidualną metryczkę. Jest ona dostosowana do struktury Państwa organizacji. Dzięki temu dane prezentowane są w rozbiciu na najistotniejsze w danym przypadku kategorie, np. dział, region, staż pracy, poziom zatrudnienia czy rodzaj umowy.
Niezależnie od wybranej tematyki badania, opracujemy z Państwem również dodatkowe pytania dotyczące ważnych dla Państwa spraw. Kiedy będą Państwo przekonani, że ankieta spełnia Państwa oczekiwania, przystąpimy do badania.
Wybór metody zbierania danych
Dysponujemy elastycznymi metodami zbierania danych. Rekomendujemy i najczęściej korzystamy z ankiety elektronicznej, do której zapraszamy pracowników za pośrednictwem adresów e-mail. Jest to metoda zapewniająca respondentom komfort i anonimowość, a Klientowi łatwiejszą organizację badania i niższe koszty. W firmach, w których badanie przez Internet wszystkich pracowników nie jest możliwe, korzystamy np. z tradycyjnej metody papier-ołówek i zaplombowanych urn.
Komunikacja z pracownikami
Przed rozpoczęciem badania pomożemy Państwu w przeprowadzeniu wśród pracowników akcji informującej o badaniu i motywującej do wzięcia w nim udziału. Przyszli respondenci powinni dobrze znać cele projektu, wiedzieć kiedy i w jaki sposób zostaną poproszeni o wypełnienie kwestionariusza oraz mieć poczucie anonimowości. Plan komunikacji dostosowujemy do specyfiki badanej organizacji.
Proces zbierania danych
Zbieranie danych przy wykorzystaniu metody on-line trwa zwykle 1-2 tygodnie. Osoby uczestniczące w badaniu otrzymają na adresy email zaproszenie do badania z linkiem do ankiety. Każdy kod można wykorzystać tylko raz. Do osób, które nie wypełniły ankiety wyślemy co najmniej dwa przypomnienia.
W przypadku jakichkolwiek trudności, każdemu uczestnikowi badania zapewniamy możliwość skorzystania z pomocy naszych konsultantów poprzez infolinię oraz kontakt emailowy.
Frekwencja w naszych badaniach wynosi zwykle 70-90%.
Analiza danych i przygotowanie raportu
Gdy badanie realizowane jest w całości metodą on-line, jego podstawowe wyniki dostępne są już w dniu zakończenia zbierania danych. Pełną wersję raportu wysyłamy zwykle w ciągu 14 dni.
W trakcie zbierania danych mają Państwo możliwość wglądu do cząstkowych wyników i danych o frekwencji poprzez konto w Strefie Klienta. Aby uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego, które prezentuje wygląd przykładowych raportów - zapraszamy do kontaktu!
Wdrażanie zmian
Wdrażanie zmian powinno być najważniejszym etapem badania. Aby zostało ono właściwie zaplanowane, pomożemy Państwu zinterpretować dane i wyciągnąć z nich wnioski. Jeśli zachodzi taka potrzeba, pomożemy przygotować rekomendacje działań naprawczych. Ponadto, oferujemy Państwu wsparcie telefoniczne przez okres 12 miesięcy od zakończenia badania.
Firmy powtarzające badania cyklicznie otrzymują 10% rabatu, a dodatkowo otrzymują specjalny raport zawierający porównanie wyników z przeszłości z danymi aktualnymi.